the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Saturday, April 14, 2012

✿ kehidupan

Hye.. KEHIDUPAN : perkara bg setiap org harus lalui nya . Termasuklah aku . Kehidupan adalah sesuatu yg aku suka fikirkan . Kehidupan yg penuh tanda tanya . Kehidupan yang penuh bermakna . Aku akur dengan setiap jalan yg harus aku lalui . Aku redha . Segalannya bermain di fikiran , di jiwa , di mata . Apa sahaja yg aku lihat , aku fikir apa seterusnya ? Apa yg akan terjadi ? Fuhhh.. kusut sangat . Tak suka . Tapi selalu "berfikir" . Kunon nya macam profesor je asyik berfikir . Tapi ambil bidang Art & Design . Hihi . Tak ape laa.. Dah aku memang suka melayani perasaan , nak buat macam mana . Kadang-kadang datang menggila penat nak melayan . Bila datang time jiwang macam neyh laa. Skema aje ayat . Hihi . Tapi inilah aku . Aku boleh jadi apa sahaja tengok tempat & waktu . Tapi apa yg penting aku memang suka berfikir . Paling yg aku suka fikir tentang "KEHIDUPAN" . Aku suka melihat sekeliling.. Membuat aku suka fikir apa seterusnya . Thats it ! Memang kadang2 ianya jadi betul-betul . Tapi kadang-kadang aku yg suka fikir yg tak masuk akal . Huuuu :p Jiwa aku jiwa sensitif . Sensitif dengan semua benda . Tapi kadang-kadang sensitif tu lah yg membuat aku jadi makin matang . Even kadanag-kadang bf aku selalu suruh aku "be more matured syg" . heee.. Dengan bf aku memang mengada-ngada tu yg sampai dia suruh jadi matang tu :p Tapi pada aku , ada benda yg membuat aku jadi matang . Ya , kehidupan yg kadang-kadang orang buta , tak nampak , tak rasai , khayal . Kalau diikutkan aku lah jadi saintis , habis semua benda aku nak buat . Nak org diluar sana lihat betapa bodohnya & betapa khayal nya orang sekarang . Hihi (berangan) Ooppsss.. memang ak dinafikan orang sekarang makin buta dengan dugaan dunia . Tak celik akal yg digunakan . Tak boleh berfikir gunakan otak . Hanya untuk memuaskan diri sendiri dengan bangga nya kehidupan mereka . Tapi semua itu kadang-kadang membuat aku rasa nak ketawa sekuat-kuatnya . Tapi apa kan daya , aku hanya melihat tapi tidak dapat bersuara . Haihhhh , kadang-kadang aku neyh gaya macam berpolitik pulak (takde kena-mengena dgn hal politik) . Heee.. "Kenapa macam tu ?" "Ya Allah kenapa lah bodoh sangat orang tu ?" "Busuknya hati kau" "Majulah bukak mata luas-luas" "Kenapa perlu macamtu ?" "Eh , betul jugak kan , kenapa lah aku tak fikir macamtu kan" Banyak laaa benda dalam otak neyh dok berpfikir je .. Haishhh kehidupan kehidupan .. Buat aku jadi GILA.. #apayangakumerepektaktahu

0 comments:

Post a Comment