the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Thursday, October 20, 2011

✿ Anniversary

What a wonderful day :)

Genap usia 1tahun . From 20.10.2010-20.10.2011 ..
Tarikh yang membawa seribu makna dan harapan .

Pertama kali , for the 1st time .
Seorang lelaki meluahkan segalanya dengan bertentang mata .
Ku lihat renungan matanya yang penuh dengan harapan .
Tetapi pada luarannya , terpampar ketakutan, penuh harapan dari air mukanya .
Dari caranya , mukanya, percakapannya, dari erat sentuhan tangannya aku dapat merasa semuanya .
Ya , harapan yang tinggi darinya .
Aku menjadi kaku , kelu lidah untuk berkata ya mahupun tidak .
Aku tidak dapat berfikir , tidak dapat memberi jawapan .
Kelihatan dari air mukanya yang penuh dengan harapan tidak sabar ungkapan jawapan yang keluar dari mulutku .
Agak lama untuk aku memberi jawapan . Aku diam , kaku , kelu .
Sehingga perasan renungannya padaku . Tapi aku kaku .
Aku mula berkata-kata jikalau jawapanku ya mahupun tidak apakah katanya .
Semakin kelihatan ketakutan pada wajahnya , kemerahan dan juga sedikit kesedihan mula kelihatan pada wajahnya dengan kata-kataku itu .
Ya allah , aku dapat melihat segalanya dan baca dari air mukanya apa dalam hatinya berkata .
Aku cuba untuk hilangkan segala kekakuan , keluan pada diriku ini untuk cuba memberi jawapan yang ditunggu .
2 3 kali lamarannya berulang untuk aku dapat memberikan jawapan .

Bismillahirrahmanirrahim...
"YA"
"yaaa.. saya sudi jadi kekasih awak" :')
Hilang ketakutan , kesedihan dari air mukanya .
Aku dapat lihat kegembiraan padanya , kepuasan dengan jawapan yang aku berikan .
Ucapan "terima kasih" darinya . Dari bibirnya terlakar senyuman yang membawa seribu makna pada kami . Bermula segala-gala nya sehingga ke hari ini .
Ya allah , aku terlalu sayangkan dirinya ..
Pada insan yang bergelar Asyraf Adenan :')

0 comments:

Post a Comment