the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Friday, January 18, 2013

Ku pinta diberi kekuatan..

Assalammualaikum..

Ku pinta diberi kekuatan..
Kekuatan untuk meneruskan hidup..

Kadang terjatuh , aku cuba untuk bangun berdiri semula
Setiap detik bangun aku , amat goyahnya..
Aku masih mencuba bangun dan terus bangun..
Akhirnya aku berdiri dengan megahnya..

Tapi..

Ianya hanya seketika
Hidup beroda..
Berputar mengelilingi masa..
Setiap kehidupan pasti lalui jatuh bangun..

Dugaan menguji aku setiap saat..
Aku lemah , aku kehausan..
Aku tabah teguh meniti hari-hari dihadapan..
Aku tetap dengan pendirianku
Walaupun segala dugaan harus aku tempuhi..

Sakit!
Merana!
Penat!

Arghhh!! Itu semua kata-kata rungutan!
Bangun! Bangun! Berdiri untuk bersemuka dengan masa hadapan..
Selagi bernafas , pasti akan laluinya juga..

Dengan nama-Mu Ya Allah..
Aku berdoa..
Aku berdoa dengan tanpa rasa jemu..
Hanya nama-Mu ku sebut dibibirku..
Hanya padamu aku berserah dan berdoa..

Ya Allah..
Kau berikanlah aku kekuatan..
Untuk meneruskan hidup ini dengan dugaan yang kau berikan..
Aku redha Ya Allah..
Kau permudahkanlah segala urusanku didunia dan diakhirat..
Kau berikanlah aku petunjukmu untuk aku sering ingatimu..
Kau berikanlah aku hidayahmu Ya Allah..

Amin..
Amin Ya Rabbal Alamin..



Regards,
Siti Nur Masturah

0 comments:

Post a Comment