the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Thursday, December 8, 2011

✿ Hope

Hari ini adalah hari yang aku rasa hari yang membuatkan aku asyik berfikir .
Banyak benda yang bermain di kepala . Mengenai siapa diri aku , mengenai tahap kesabaran aku , tahap ketabahan aku , mengenai tahap kekuatan aku ..
Siapa aku pada mereka ? Bolehkah aku menjadi yang terbaik di mata mereka ? Bolehkah aku menjadi harapan mereka ? Berteka-teki . Aku bingung , aku menjadi takut , aku menjadi tidak yakin pada diri aku sendiri . Aku menjadi tidak kuat untuk menepuh semuanya ..

Harapan aku pada mereka , pada masa hadapan aku . Harapan dengan penuh beribu harapan . Aku berjanji untuk menjadi yang terbaik dan terbaik di mata mereka . Meskipun aku tidak dapat menjadi SEMPURNA di mata mereka . Tetapi aku akan cuba menjadi yang TERBAIK !!

Aku akan tetapkan pendirian aku seadanya . Agar dihormati , diberi kepercayaan supaya tidak direndahkan oleh sesiapa sahaja . Aku akan cuba untuk mendapatkan sesuatu yang aku inginkan . Walaupun agak sukar sekalipun , aku akan cuba tanpa berputus asa .

Hanya pada yang satu , hanya pada-NYA aku berdoa , bermohon . Agar semua yang aku lakukan diredhai , dimurahkan rezeki . Aku akan berusaha . Meskipun sebelum ini aku telah rebah berputus asa dengan semua yang aku lakukan . Tapi , tidak sekarang ini . Aku pasti akan cekal , kuat untuk harungi segalanya..

Ya Allah , kau permudahkan lah segala urusanku , murahkan lah rezeki aku . Hanya padamu aku berserah , berdoa & bermohon . Aminnn Ya Rabbal Alaminnn...

0 comments:

Post a Comment