the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Thursday, December 1, 2011

✿ Seseorang yang bergelar 'Abah'

Abah..
Rinduunyaaa nak sebut perkataan "Abah"
Bukan tak pernah sebut . Tapi hanya pada "Abah Tiri"
Tapi bukan kepada "Arwah Abah"..

Cemburu melihat "Abah" orang lain menghantar & mengambil dari sekolah .
Cemburu melihat kemesraan mereka bersama "Abah" mereka .
Cemburu melihat orang lain ceritakan mengenai "Abah" mereka .

Aku ???
Apa yang boleh aku lakukan ? Hanya diam , tabah & redha dengan semuanya .
Apabila terkenang pada zaman sekolah dahulu , dihati tersimpan sejuta perasaan cemburu melihat rakan-rakan atau orang lain yang masih mempunyai "Abah" kandung mereka .

Melihat "Abah" mereka dapat menghantar ke tuisyen . Tapi aku hanya dapat menumpang tapi bukan dapat merasai keadaan seperti itu pada realitinya .
Jikalau aku ditempat mereka , pasti aku tidak akan mensia-siakannya . Akan aku menghargai segala yang dilakukan oleh "Abah"..

Dari kecil sehingga dewasa , aku tidak dapat merasa kasih sayang dari seorang "Abah" kandung . "Abah" tiri & "Abah" kandung adalah berbeza bagi aku . Aku terasa ingin sekali merasai detik-detik itu dari aku kecil sehingga dewasa . Tapi apakan daya aku . Allah lebih menyayanginya.. Aku redha dengan ketentuannya. Al-Fatihah..

Hanya "Mak" aku tempat aku gantikan kasih sayang aku . Aku hargai segala pengorbanan yang diberikan oleh "Mak" aku . Jika aku ditempatnya , mungkin aku tidak sekuat "Mak" aku . Jasanya akan aku kenang sehingga akhir hayat . Janjiku untuk menjagamu , mendoakan kesejahteraan yang sentiasa . Amin Ya Rabbal Alamin...

0 comments:

Post a Comment