the blog owner

My photo
Difficult roads often lead to beautiful destinations ��

Sunday, January 8, 2012

✿ Get well soon MAK..

Today tepat jam 1PM , aku dapat msg dari adik aku eja..
"mak demam teruk kat umah"
Time tu aku kerja , so aku tak dapat nak reply time tu..
Around 2PM aku rest , aku try call adik aku tanya tentang kesihatan emak aku..
Tapi tak dijawab pulak . Then lama sikit aku try call again . Adik aku pick up then dia suruh aku call mak aku . Heishh time time camtu laa kredit neyh low . Dekat situ tade org jual topup la pulak . Okay , aku terpaksa tunggu balik kerja , terus topup then call . Tapi time tu hanya Allah sahaja yang tahu betapa susah hatinya aku . Hati rase nak balik tapi dengan kerja lagi , exam lagi tak habis.. Apa2 pun aku doakan kesihatan yang terbaik untuk Mak aku . Dalam hati tanpa berhenti doakan semoga Mak aku cepat sihat .

Sharp 6.30PM , masa untuk balik dari kerja . Mana abg asri neyh.. Time time tu laa dia pergi dekat store . Terpaksa tunggu kejap coz dekat counter tade sape yang jage . 6.50PM , tape laa Ah Yen counter sebelah boley tgk kan sekejap . Aku terus chow jalan macam org separuh gila . Stop pergi kedai print assignment dulu then terus pegi topup then balik naik ats sampai rumah . Terus bukak baju , pergi dekat balcony then terus call Mak aku .

My brother Khalid yg pickup.. Aku minta nak bercakap dengan Mak aku . Pilunya hati neyh bila dengar suara Mak . Serak sangat sampai aku tak boley faham apa yg dia cakap . Sakit tekak Mak cakap then time tu Mak tengah makan .. Then bising lak time tu , lagi la kurang jelas dengar Mak aku cakap . tape la , esok aku try call lagi tanya khabar . Susah hati sampai sekarang neyh.. :(

Ya Allah Ya Tuhan ku , hanya padamu aku berserah , aku bermohon , aku berdoa..
Kau sembuhkan lah penyakit yang dilalui oleh emak aku . Semoga kesihatannya cepat sembuh . Kau berikanlah kesihatan yang terbaik padanya . Kau berilah dia kekuatan , kesabaran , ketabahan untuk lalui semuanya Ya Allah.. Berikanlah kesembuhan padanya agar aku dapat lihat semula keriangan pada wajahnya Ya Allah.. Aminn Ya Rabbal Alamin..

0 comments:

Post a Comment